XVI wiek
Monografia bitwy stoczonej 24 stycznia 1588 pomiędzy wojskami pretendenta do tronu polskiego po śmierci Stefana Batorego, arcyksięcia austriackiego Maksymiliana III Habsburga, a armią Rzeczypospolitej dowodzoną przez hetmana wielkiego koronnego Jana Zamoyskiego, stronnika Zygmunta III Wazy.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Omawiając dzieje dwóch wieków - XVI i XVII - podręcznik opisuje kierunki rozwoju gospodarczo-społecznego Europy, warunki bytowe i codzienne życie ludności, wielkie odkrycia geograficzne, kraje prastarych cywilizacji (Chiny, Japonia, Indie, państwo Wielkiego Mongoła), podbój Ameryki przez Europejczyków, rozwój humanizmu i renesansu, walkę o hegemonię w Europie Zachodniej, reformację w Niemczech oraz rozłam w zachodnim chrześcijaństwie; Europę Wschodnią i kraje skandynawskie w XVI wieku oraz początek walki o "Dominium Maris Baltici", ekspansję turecką, rewolucję w Niderlandach oraz konflikt hiszpańsko-angielski; Wielką Smutę i obcą interwencję w Rosji na początku XVII wieku, wojnę trzydziestoletnią - konflikt zbrojny na pograniczu dwóch epok, wzrost znaczenia Francji i zmierzch Hiszpanii, rewolucję angielską, Europę Środkowo-Wschodnią w drugiej połowie XVII wieku, Europę Zachodnią w okresie przewagi francuskiej, a także sztukę, literaturę i myśl epoki baroku.
Powieść osadzona w mrocznych realiach XVII-wiecznej Polski. Anna Alojza, wdowa po hetmanie Chodkiewiczu, ucieka wraz ze swoim dworem z kresowego, ogarniętego wojną Ostrogu. Bohaterka jest ucieleśnieniem wszystkich obsesji swej epoki; spędzając czas na modlitwach i postach, ukrywa przed światem swą okrutną i pełną namiętności osobowość. Tajemnice jej natury zdaje się przenikać woźnica, którego Anna ocaliła z kazamatów. Jemu też opowiada historię swojego życia - ten przebłysk szczerości i porozumienia będzie go wiele kosztował. Zarówno opisy rozterek Anny, jak i pełnego okrucieństwa i przemocy ówczesnego świata, czyta się z wypiekami na twarzy. Książka nastrojem przypomina film Tarkowskiego o Andrieju Rublowie.