waneko
Przyjaciółka siedemnastoletniej Asami Kawakami, Chiharu, przestała pojawiać się w szkole i odbierać telefon. Teraz woli spędzać cały swój czas, grając w grę komputerową o tytule “Portus”. Kiedy popełnia samobójstwo, Asami i jej nauczyciel, Keigo Sawa, postanawiają odkryć, co wydarzyło się w życiu zmarłej. Są tym bardziej zaniepokojeni, że istnieje pewna legenda miejska powiązana z grą, na punkcie której Chiharu miała obsesję. Ponoć jest w niej ukryty poziom, gdzie pojawia się dziwny chłopiec i pyta: “czy chcesz przejść na drugą stronę?”. Gdy ktoś odpowiada twierdząco, umiera.
Podczas gdy Gareki szykuje się do pierwszego egzaminu, załoga Statku Drugiego ze wsparciem Jikiego i Kiichi przygotowuje się do kolejnej niebezpiecznej misji. Kiichi wraz z Tsukumo mają w przebraniach zinfiltrować rezydencję pewnego wpływowego projektanta mody, który prawdopodobnie ukrywa jednego ze wspólników Azany. Tymczasem kapitanowie Hirato i Tsukitachi udają się na zebranie zorganizowane przez włodarzy CYRK‑u i Wieży Badań.
Senpai, zły na Morinagę za złamanie obietnicy, postanawia przenocować u pani Matsudy. Tymczasem Tetsuhiro dochodzi do wniosku, że skoro plany na życie u boku ukochanego właśnie legły w gruzach, to może jednak powinien rozważyć propozycję pracy w w firmie farmaceutycznej. Niewesołe rozmyślania przerywa mu pojawienie się Kunihiro. Starszy brat prosi o pomoc w skontaktowaniu się z Masakim.