pedagogika
Książka prezentuje radykalną wizję przyszłości edukacji dla wszystkich. Jest to nie tylko pokazanie sposobów wyrównania szans zdobycia wiedzy, ale i apel o darmową, powszechną, ogólnoświatową edukację oraz wskazówka, jak można ten cel osiągnąć dzięki prostej, a jednocześnie ewolucyjnej filozofii Khana.
"Immanuel Kant dobrze znany jest jako filozof, dużo mniej zaś jako twórca rozważań poświęconych wychowaniu i pedagogice. (...) Chociaż, jak pisał Bogdan Suchodolski, jego 'znaczenie przeszło znacznie wszystko, co powiedział on bezpośrednio o teorii nauczania i wychowania, filozofia Kanta otwierała horyzonty w pedagogice, które mieli odkryć dopiero jego uczniowie'." (fragment "Wprowadzenia")
W książce autorzy prezentują integralny obraz świata, w którym języki i kody literatury, sztuk plastycznych i muzycznych, w najróżnorodniejszych ich konkretyzacjach i artystycznych kształtach, wchodzą w dialog ze współczesnym odbiorcą. Objawiając bogactwo swych estetycznych sensów kształtują jego duchowość. Znajdą się w niej artykuły znaczących we współczesnej humanistyce głosów, podejmujących problematykę różnorodnych form kontaktu ze sztuką i jej rolą w procesie współczesnego wychowania młodych pokoleń, stawiających pytania o nowe sensy współczesnej egzystencji, w której życie - parafrazując słowa prof. M.P Markowskiego - kreowane jest na miarę SZTUKI.
Scenariusze programów z telewizyjnego Domowego Przedszkola.
Książka przedstawia historię wychowania na przełomie dziejów od Strożytności po wiek XX. Mimo skrótów jakich musiały dokonac autorki ujmuje ona wszystkie najistotniejsze zagadnienia, związane z tą dziedziną wiedzy a niezbędne dla studentów pedagogiki. Jej skrócona wersja nie odbiła się jednak na języku tego opracowania. Mimo sporej ilości prezentowanych faktów nie została przeładowana nazwiskami i datami. Sprawia to, że tekst ten czyta się lekko i z zainteresowaniem.