gra
Każda partia szachowa rozgrywana jest według ustalonych zasad. Obie strony starają się rozwinąć najpierw swe siły, zabezpieczyć własnego króla i następnie rozpocząć aktywne działania przeciwko nieprzyjacielowi. Strona, która pierwsza przejmie inicjatywę w swoje ręce, ma duże szanse odniesienia sukcesu. Książka omawia w ogólnych zarysach tajniki ataku w partii szachowej. Autor przedstawił tematykę na bazie 100 pouczających przykładów z twórczości znanych mistrzów i arcymistrzów.
Klon Kukiego powrócił i szuka tajemniczej kostki do gry. Wraz ze służącymi mu robotami włamuje się do Galerii Globo. O włamanie zostaje oskarżony Kuki i musi uciekać z domu. Odnajduje kostkę, która ma potężną moc, lecz wciąga posiadacza do niebezpiecznej gry. Kuki, Gabi i Blubek wyruszają na poszukiwanie klona. Prowadzi ich skorpion zdrajca. Kuki i przyjaciele zostają porwani do podziemnej twierdzy klona. Muszą pokonać olbrzymie roboty, sterowane nietoperze i pułapki skorpiona. Ta wyprawa okaże się grą, którą nie łatwo jest wygrać.