Regulamin Sklepu
Definicje
- Klient – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje Zamówienia.
- Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.epicki.net.pl za pośrednictwem którego Klient może kupić Towary.
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, w tym książki nowe i używane.
- Sprzedawca – firma Antykwariat Epicki Sandra Bartkiewicz z siedzibą przy ul. Ciołka 8/104, 01-402 Warszawa, NIP 5272627690, regon 147078838, e-mail: antykwariatepicki@op.pl
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów, określające rodzaj i liczbę Towaru.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę.
- Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa prawa i obowiązki Klientów w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego, w tym określa:
a) warunki i zasady składania przez Klientów Zamówień drogą elektroniczną w ramach ze Sklepu Internetowego oraz
b) zasady zawierania umów sprzedaży Towarów w ramach Sklepu Internetowego. - Sprzedawca i Klient wzajemnie zobowiązani są do przestrzegania postanowień Regulaminu.
§ 2. Warunki korzystania ze Sklepu Internetowego
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
b) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
c) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami,
d) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im praw,
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. - Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 9 lub nowszej; Firefox w wersji 3.6.4 lub nowszej; Chrome w wersji 8 lub nowszej; Opera w wersji 10.60 lub nowszej; Safari w wersji 5.0 lub nowszej lub inna przeglądarka internetowa obsługująca technologie HTML5, CSS3 oraz JavaScript;
b) sugerowana rozdzielczość ekranu: 1024×768;
c) dostępu do sieci Internet według standardowych stawek stosowanych i naliczanych przez operatora telekomunikacyjnego Klienta;
d) ponadto Klient powinien posiadać adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego, na które będą wysyłane informacje o możliwości odbioru paczki.
§ 3. Warunki realizacji Zamówienia
- W celu zawarcia umowy sprzedaży Towaru należy na stronie Sklepu Internetowego dokonać wyboru dostępnego Towaru i złożyć elektroniczne Zamówienie, podejmując kolejne czynności w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
- Złożenie skutecznego Zamówienia możliwe jest po akceptacji niniejszego Regulaminu.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu zatwierdzenia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia.
- W celu wysłania Zamówienia konieczna jest akceptacja i potwierdzenie przez Klienta wszystkich jego istotnych elementów.
- Informacje o Towarach podane w Sklepie Internetowym stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, chyba że z informacji tej jednoznacznie wynika, że towar jest niedostępny i złożenie Zamówienia nie jest możliwe.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Umowę uznaje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem.
- Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą potwierdzenie istotnych elementów Zamówienia.
- Umowa sprzedaży Towaru zawierana jest w języku polskim.
§ 4. Ceny produktów
- Ceny Towarów na stronie Sklepu Internetowego zamieszczone przy Towarze podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny te nie zawierają informacji dotyczących kosztów przesyłki.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany cen Towarów, przy jednoczesnym umieszczaniu obowiązujących aktualnych cen w Sklepie Internetowym.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena Towaru podana w Koszyku w chwili składania Zamówienia przez Klienta na stronie Sklepu Internetowego.
§ 5. Formy płatności, warunki dostawy
- Sklep Internetowy udostępnia następujące formy płatności:
a) Płatność online. Jest to płatność za pomocą systemu szybkich przelewów Przelewy24 – z wykorzystaniem rachunku w banku internetowym, karty płatniczej lub błyskawicznej płatności BLIK
W przypadku braku wpłaty w terminie 7 dni Zamówienie zostaje anulowane.
b) Przelew tradycyjny na poniższy rachunek Sprzedawcy (przedpłata):
Antykwariat Epicki
Ciołka 8/104, 01-402 Warszawa
mBank 75 1140 2004 0000 3902 8184 2063.
*** Dla przelewów zagranicznych:
Kod SWIFT/BIC mBank: BREXPLPWMBK
IBAN mBank: PL 75 1140 2004 0000 3902 8184 2063.
W przypadku braku wpłaty w terminie 7 dni Zamówienie zostaje anulowane. - Sklep Internetowy udostępnia następujące formy dostawy:
a) Przesyłka do Paczkomatów InPost – 16,99 zł
b) Paczka pocztowa priorytetowa – 19,00 zł
c) Kurier DPD – 22,00 zł - Przy odbiorze przesyłki z Towarem, Klient powinien sprawdzić przesyłkę, a w szczególności jej opakowanie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki lub samego opakowania, Klient może odmówić odbioru przesyłki i powinien zwrócić się do jej dostawcy o sporządzenie protokołu szkody.
- Na życzenie Klienta Sprzedawca do każdego zrealizowanego Zamówienia załącza dowód sprzedaży w postaci paragonu lub faktury wystawionej na dane podane przez Klienta w Zamówieniu.
- Klient nabywający Towary w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (potocznie „kupujący na fakturę”) powinien w trakcie składania Zamówienia w zakładce „dane do faktury” podać swoją firmę, jej adres oraz numer identyfikacji do celów podatkowych (NIP). Sprzedawca może odmówić wystawienia faktury lub jej korekty w razie braku lub błędnego podania numeru NIP Klienta.
§ 6. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Klient będący osobą fizyczną może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie przysługuje jeśli Klient zawarł umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej polegającej na produkcji lub sprzedaży zamówionych Towarów.
- Wskazany w punkcie powyżej termin 14-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie Towaru. Datą wydania Towaru jest data jego odbioru przez Klienta.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Klient powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o skorzystaniu z tego prawa np. za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć na formularzu odstąpienia od umowy stanowiącym załącznik do regulaminu. Korzystanie z formularza nie jest obowiązkowe, ale gwarantuje, że Sprzedawca jednoznacznie zinterpretuje wolę Klienta.
- W razie skorzystania z prawa odstąpienia Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Do czasu zwrotu Towaru Klient odpowiada za zniszczenie i uszkodzenie Towaru lub inne zmniejszenie jego wartości.
- Zakupiony Towar należy zwrócić na adres: Antykwariat Epicki, ul. Ciołka 8/104, 01-402 Warszawa.
- Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient. Koszty te zależą od wybranego przez Klienta operatora pocztowego.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku następujących Towarów:
a) o właściwościach określonych przez Klienta w Zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (przykładowo książka lub gadżet z dedykacją podaną przez Klienta),
b) innych przepadkach przewidzianych prawem. - Sprzedawca nie później niż w terminie 14 dni po otrzymaniu zwrotu Towaru, zwróci Klientowi uiszczoną kwotę obejmującą cenę Towaru.
- Zwrot pieniędzy zostanie dokonany tym samym sposobem, jak wybrana przez Klienta forma płatności przy składaniu Zamówienia, chyba że Klient składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy wskaże numer rachunku bankowego.
§ 7. Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę opisane zostały w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu Internetowego.
§ 8. Reklamacje, postanowienia końcowe
- Reklamacje Klient może zgłaszać pisemnie pod adresem Sklepu Internetowego: Antykwariat Epicki, ul. Ciołka 8/104, 01-402 Warszawa lub mailowo na adres: antykwariatepicki@op.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości.
- Sprzedawca rozpozna reklamację nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady fizyczne zakupionego Towaru, z wyjątkiem tych, które zostały umieszczone w opisie technicznym Towaru na stronie Sklepu Internetowego. Jeśli Klient ma miejsce zwykłego pobytu w Polsce, odpowiedzialność tę reguluje art. 556 i następne ustawy – Kodeks cywilny.
- Rozwiązywanie sporów i postanowienia końcowe:
a) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl) w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
b) Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
c) Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym konsumentem a Sprzedawcą, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
d) Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego w stopce strony głównej Sklepu Internetowego.