Malarstwo
- Wszystkie kategorie
- ***** ***
- ALBUMY
- ANTYKWARYCZNE DO 1945 ROKU
- BIOGRAFIE, LISTY i WSPOMNIENIA
- EZOTERYKA I PARANAUKOWE
- GRAFIKA I MALARSTWO
- GRY FABULARNE, RPG
- HISTORIA I ARCHEOLOGIA
- HUMOR, MAKSYMY I AFORYZMY
- JUDAICA
- KINO I TEATR, RADIO I TELEWIZJA
- KOMIKSY
- LITERATURA DZIECIĘCA
- LITERATURA FAKTU
- LITERATURA FANTASTYCZNA
- LITERATURA KRYMINALNA I SENSACYJNA
- LITERATURA MŁODZIEŻOWA
- LITERATURA PIĘKNA
- MAPY
- MARKETING, ZARZĄDZANIE I BIZNES
- MUZYKA
- NAUKA JĘZYKÓW
- NAUKI HUMANISTYCZNE
- NAUKI ŚCISŁE
- OBCOJĘZYCZNE
- POCZTÓWKI, WIDOKÓWKI I ZDJĘCIA
- PODRÓŻE
- POLITYKA
- PORADNIKI
- POWIEŚĆ HISTORYCZNA
- ROMANSE I POWIEŚCI OBYCZAJOWE
- SŁOWNIKI, ENCYKLOPEDIE, LEKSYKONY
- SPORT I SZTUKI WALKI
- SZTUKA
- TECHNIKA
- VARSAVIANA
- WIERZENIA I RELIGIE
- ZABYTKI TECHNIKI
Autor naucza rysunku anatomicznego, tak aby uczniowie i studenci mogli sobie wyobrazić ciało zwierzęcia w części lub jako całość. Jest to samokształcący kurs, jak rysować zwierzęta swobodnie i precyzyjnie. Bammes omawia szczegółowo anatomię wybranych gatunków zwierząt. Wskazuje, jak sprowadzić formę zwierzęcia do łatwych do zapamiętania obrazów, które w przyszłości posłużą do pracy z wyobraźnią.
Bogato ilustrowany przewodnik po sztuce. Od dawnych i współczesnych mistrzów po kluczowe ruchy i style - odkryj, jak powstawały arcydzieła i gdzie można je oglądać. Niniejszy przewodnik jest doskonałym "towarzyszem" podczas zwiedzania muzeów i galerii.
Jeden z czołowych przedstawicieli romantyzmu w malarstwie polskim. Studia artystyczne we Lwowie (1848-52), w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1852-54) i w akademii w Wiedniu (1855-58). W 1858 był w Monachium, gdzie zapoznał się z kartonami W. Kaulbacha i M. von Schwinda. Pod ich wpływem wykonał pierwsze cykle kartonów Szkoła szlachcica oraz Wczoraj-Dziś-Jutro. Po powrocie do Polski (1865) przebywał w Małopolsce. W końcu 1866 wyjechał do Francji.
Olga Boznańska. Najwybitniejsza malarka epoki. Obywatelka świata. Jej portrety intrygowały, niepokoiły, obnażały duszę malowanej osoby. Nie uznawała banalnego piękna. Charakter, emocje, uczucia były dla niej ważniejsze niż uroda modeli. Po Paryżu chodziła w sukni giupiurowej z trenem pełnym falban i plis. Wzbijał się za nią tuman kurzu. Na głowie miała olbrzymi, sinoczarny wał włosów wysoko w kok zaczesanych. Na nim „czarne gniazdo z dżetów i flaneli podpięte wysoko z tyłu kwiatami, spod którego spływały czarne strusie pióra”. Wyglądała jak „posąg wyjęty na chwilę z ciemności piramidy”. Przez trzydzieści lat malowała w pracowni przy Boulevard Montparnasse. Bywali tam m.in. Zofia Stryjeńska, Mela Muter, Wojciech Kossak, Artur Rubinstein. Pojawiała się Maja Berezowska „ze swoimi kochasiami”.
12 rozdziałów poświęconych m.in. środkowoeuropejskiemu kubizmowi, konstruktywizmowi i teorii unizmu, zaangażowaniu i reakcji artystów na wybuch I wojny światowej, nowoczesnej fascynacji miastem czy awangardowej typografii. W przewodniku znalazły się też świetnej jakości reprodukcje obrazów prawie stu awangardowych twórców, mapy i kalndarium.
Nowa seria, poświęcona wielkim mistrzom i kierunkom w malarstwie od średniowiecza do końca XX wieku, przedstawia kluczowe momenty w historii sztuki zachodnioeuropejskiej. Z treścią każdego tomu, zawierającego syntetycznie przedstawione informacje i ponad 300 barwnych ilustracji, można zapoznać się na trzy sposoby: przyjmując za punkt wyjścia życie i twórczość artysty, kontekst historyczny i artystyczny lub analizę poszczególnych dzieł. Korzystanie z książki ułatwiają kolorowe paski na marginesie każdej strony.
Od czasów średniowiecza gromadzono i przechowywano na Zamku warszawskim rozmaite drogocenne sprzęty, kosztowności i dzieła sztuki. Rejestr ten pokazuje jak bogaty i różnorodny był skarbiec książąt mazowieckich, gdzie znajdowało się zapewne niejedno wybitne dzieło mazowieckiej sztuki złotniczej...
Kolejny album z serii "W kręgu sztuki", prezentujący twórczość słynnego paryskiego malarza - Edgara Degasa. Wydanie zawiera notkę biograficzną, krótkie kalendarium życia i twórczości oraz liczne reprodukcje wraz ze zwięzłym przedstawieniem.
Happeniści wypowiedzieli walkę artystycznym i społecznym ograniczeniom. Dla artystów domagali się swobody działań twórczych, wolności wyboru środków wyrazu i sposobów ich wykorzystania. Podjęli się wyzwolić jednostkę z krępujących ją schematów współżycia, które zubożają kontakty międzyludzkie i okaleczają osobowość.
Książka ta nie jest pomyślana jako encyklopedia współczesnego realizmu. Pragnę zaprezentować w niej czytelnikowi problematykę samego zjawiska na przykładzie twórczości tych artystów, którzy moim zdaniem, zasługują na uwagę dziś.
Czym jest sztuka? Najbardziej rozpowszechniony jest pogląd, że sztuka to piękno widziane przez artystę. Ten pogląd wsparty jest drugim, także szeroko rozpowszechnionym, że piękne jest to, co kto lubi, co się komu podoba. Oba te poglądy wyrastają z podstaw sięgających starożytnej, idealistycznej estetyki greckiej. Jej wyrazicielem był Platon, który utworzył świat idei bytujących niezależnie od nas. W tym świecie sztuka znalazła swoje miejsce jako wyrazicielka idei. Zadaniem artysty było ideę piękna przywołać i okazać...
Długą drogę przeszła sztuka w ciągu stu lat, które nas dzielą od pierwszych przejawów orientacji i szkoły impresjonistycznej. Burzliwa była atmosfera wokół nowej epoki i burzliwe dalsze dzieje inicjatywy artystycznej, która do dziś nie straciła energii swej dociekliwości i sprawdzaniu mocy i granic stosowalności malarstwa jako instrumentu poznania, wyrażania i oddziaływania.
Barwny przewodnik po malarstwie impresjonistycznym i czynnikach, które wpłynęły na ostateczny kształt tego kierunku.
Biografia Jana Matejki to barwna opowieść o wielkim malarzu, patriocie, wybitnym pedagogu i niestrudzonym obrońcy zabytków Krakowa.
Biografia i reprodukcje najbardziej znanych dzieł włoskiego malarza, architekta, odkrywcy, matematyka, mechanika, anatoma, wynalazcy.
Markus Muntean i Adi Rosenblum tworzą duet artystyczny od 1992 roku. Bohaterowie ich obrazów to młodzi ludzie, których sylwetki zostały przemalowane z materiałów fotograficznych pochodzących z archiwum twórców oraz z czasopism i internetu. Wizerunki reprezentujące kulturę popularną Muntean/Rosenblum zderzają z cytatami z literatury najwyższej klasy. Zestawienie warstwy wizualnej z tekstową nie ma wyraźnych uzasadnień i tym samym stawia widza przed koniecznością znalezienia własnej interpretacji historii przedstawionej na płótnie. Równie ważną częścią działalności artystów są akcje performatywne.
"Stanisław Noakowski, artysta, teoretyk i popularyzator architektury, a przede wszystkim jej wielki miłośnik, wierzył, że to właśnie w architekturze najlepiej wyraża się dusza narodu. Uważał, że rysując budowle, przedstawia się historię danej cywilizacji, a także jej charakter i naturę, dlatego jest ona najwymowniejszą ze sztuk."
Biografia jednego z najwybitniejszych mistrzów holenderskiego malarstwa i grafiki.
"Autobiograficzna książka Marka Żuławskiego jest nie tylko lekturą pasjonującą, jest to również książka świetnie napisana. I jeśli nie odnotowałem moich wrażeń natychmiast, gdy Studium do autoportretu przeczytałem, to przede wszystkim dlatego, że nie bardzo wiedziałem, jakimi słowami mój zachwyt wyrazić, a zalety i uroki książki wyeksponować. Nie wiem i teraz. […] Bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, iż przymiotnik: znakomity, znakomita jest słowem nadużywanym, wytartym i w wielu przypadkach tak zbanalizowanym, iż przestaje cokolwiek znaczyć. Autobiografia Marka przywraca temu przymiotnikowi jego pełny blask."
Tytuł to cytat z wiersza „Dedykacja” Cypriana Kamila Norwida z 1866 roku, będącego osobistą inwokacją do Warszawy („młodości mej stolico…”) i przypomnieniem mitologicznej syreny jako niebezpiecznej hybrydy człowieka i zwierzęcia (oryginalnie ptak z głową kobiety), uwodzącej żeglarzy śpiewem i wiodącej ku zatraceniu. Poeta, by pokazać własne złożone relacje z Warszawą przywołuje antyczne źródła herbu – inwokacja Norwida zainspirowała metodę pracy twórców wystawy.
Sztuka bizantyńska, podobnie jak sztuka średniowiecza na zachodzie Europy wywodzi się ze sztuki późnego Cesarstwa Rzymskiego, zakorzenionej w nadbrzeżnych krajach śródziemnomorskich i na innych obszarach objętych panowaniem Rzymu. Przejmuje z niej formuły, zmieniając ich znaczenie i tchnąć w nie nowe życie....
Sztuka egejska czyli sztuka kreteńsko-mykeńska. Opowieść tyle zajmująca, co pełna zagadek, domysłów, hipotez. Autor stara się odtworzyć sztukę starożytnej Grecji oraz - szerzej - jej kulturę. Książkę wydano na początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, niemal natychmiast po udostępnieniu świeżo odkrytych rewelacji archeologicznych na wyspie Santoryn. Została tu poruszona kwestia sztuki w pełnym kontekście, który tworzy nie tylko forma ale też ludzie, warunki naturalne, stosunki polityczne czy poziom życia.
Katalog wystawy, która miała miejsce w miesiącach wrzesień-listopad 1986 roku w Zamku Królewskim w Warszawie oraz grudzień 1986-marzec 1987 roku w Muzeum Narodowym w Szczecinie. Na fotografiach zaprezentowano niektóre z eksponatów: obrazy, talary, medale i ordery, pierścienie i bransolety.