Zagraniczna
- Wszystkie kategorie
- ***** ***
- ALBUMY
- ANTYKWARYCZNE DO 1945 ROKU
- BIOGRAFIE, LISTY i WSPOMNIENIA
- EZOTERYKA I PARANAUKOWE
- GRAFIKA I MALARSTWO
- GRY FABULARNE, RPG
- HISTORIA I ARCHEOLOGIA
- HUMOR, MAKSYMY I AFORYZMY
- JUDAICA
- KINO I TEATR, RADIO I TELEWIZJA
- KOMIKSY
- LITERATURA DZIECIĘCA
- LITERATURA FAKTU
- LITERATURA FANTASTYCZNA
- LITERATURA KRYMINALNA I SENSACYJNA
- LITERATURA MŁODZIEŻOWA
- LITERATURA PIĘKNA
- MAPY
- MARKETING, ZARZĄDZANIE I BIZNES
- MUZYKA
- NAUKA JĘZYKÓW
- NAUKI HUMANISTYCZNE
- NAUKI ŚCISŁE
- OBCOJĘZYCZNE
- POCZTÓWKI, WIDOKÓWKI I ZDJĘCIA
- PODRÓŻE
- POLITYKA
- PORADNIKI
- POWIEŚĆ HISTORYCZNA
- ROMANSE I POWIEŚCI OBYCZAJOWE
- SŁOWNIKI, ENCYKLOPEDIE, LEKSYKONY
- SPORT I SZTUKI WALKI
- SZTUKA
- TECHNIKA
- VARSAVIANA
- WIERZENIA I RELIGIE
- ZABYTKI TECHNIKI
Akcja rozgrywa się w Egipcie na początku XVI w. pod koniec panowania dynastii mameluckich. Powieść ukazuje - jakby zza uchylonej zasłony - wysokich dostojników egipskiego sułtanatu urzędujących w głęboko ukrytych przed ludzkim okiem kancelariach, bezwzględnych panów życia nawet tych, którzy oddają im usługi, otoczonych armią szpiegów. Z drugiej strony prosty lud żyjący w perfidnie podsycanym przez agentów strachu, niepewności, bezbronny wobec przedstawicieli władzy. Nietrudno w tej mozaice historycznej dopatrzeć się aluzji do współczesności.
Proza A. Wilsona jest ostra, celna, często bezlitosna w swym demaskatorstwie. W opowiadaniach pisarz przedstawia mnogość typów, ludzi o nieokreślonym na ogół statusie społecznym, rekrutujących się spośród zdeklasowanej burżuazji, pseudointeligencji lub półświatka. Ze zjadliwą ironią pokazuje ich walkę o zachowanie pozorów zamożności, pozycji towarzyskiej i przyzwoitości, odsłania ich śmiesznostki, dziwactwa i snobizmy. Równocześnie jednak przebija z tych opowiadań tęsknota za dobrem, prawdą, "odnalezieniem siebie". Takim bohaterem będzie i psychopata z marginesu społecznego w "Drobnym incydencie", i June, bohaterka opowiadania tytułowego, dama z towarzystwa pędząca jałowe i nieprawdziwe życie, któremu przygoda z oszustwem nadała blasku, i Johnie z "Malinowego dżemu" - samotne dziecko wśród pozbawionych wyobraźni dorosłych.
Betonowy ogród jest debiutancką powieścią Iana McEwana, która przyniosła mu rozgłos, uznanie krytyki i sławę makabrysty. To gęsta, intensywna opowieść o czwórce dzieci, które po odejściu rodziców stopniowo przyjmują ich role. Zawieszone pomiędzy światem dzieciństwa i dorosłości dryfują przez dni sennego, upalnego lata. W pełnej erotycznego napięcia atmosferze odizolowanego domu dojrzewają do własnej tożsamości, odkrywają seksualność i próbują odnaleźć się w relacjach z sobą i światem. Betonowy ogród to pełna mitologicznych tropów, znakomicie skonstruowana powieść współczesnego klasyka. Na podstawie tej książki w 1993 roku powstał film w reżyserii Andrew Birkina, a w 2008 roku adaptacja sceniczna.
Max Brand - jeden z licznych pseudonimów Fredericka Schillera Fausta (1892-1944), autora westernów, opowieści przygodowych, historycznych, szpiegowskich, romansów. "Biały wilk" w dorobku tego autora jest powieścią wyróżniającą się niezwykle dynamiczną akcją obejmującą świat ludzki i zwierzęcy, opisami przyrody.
W zależności od perspektywy Billy’ego Budda można uznać za przypowieść moralną, prawomyślną lub bluźnierczą alegorię teologiczną, traktat o suwerenności, analizę dialektyki pożądania seksualnego i władzy politycznej, wreszcie opowieść o samej naturze opowieści i próbach dotarcia do prawdy. Najpewniej zaś ów arcydzielny testament wielkiego mistrza literatury amerykańskiej zaplata w sobie wszystkie te wymiary i aspekty.
Bezdomny, detektyw sklepowy, matka mordująca własne dziecko, gej dojrzewający do ojcostwa, autorka wchodząca w skomplikowane relacje ze swoimi bohaterami, w siedemnastu opowieściach, porównywanych z dokonaniami Josepha Conrada, W. Somerseta Maughama czy Iana McEwana, smutek miesza się ze szczęściem, szczerość z ironią, niewinność z perwersją, język biblijny z żywą mową współczesności. Zbiór opowiadań Bliźnięta Fahrenheit, wydany po siedmiu latach od debiutanckiego tomu Some Rain Must Fall, ugruntował pozycję Michela Fabera jako jednego z najważniejszych współczesnych pisarzy brytyjskich.
Josie postanawia uciec od przeszłości i ojca dwójki swoich dzieci. Starym zdezelowanym kamperem (optymistycznie nazwanym „Chateau”) będą przemierzać pustkowia Alaski. Podróż zaczyna się jak wakacyjny wyjazd – oglądają zwierzęta, rozpalają ogniska, podziwiają krajobrazy. Josie jednak nie może zdystansować się od wspomnień.
"Brazylia" to powieść o sile namiętności, nieposkromionych emocji i niewinności w tym rozdartym społecznie i politycznie kraju.
Powieść nagrodzona w 1929 literackim Noblem, zaliczana do arcydzieł literatury niemieckiej i światowej. Osnuta wokół losów kilku pokoleń zamożnej rodziny kupieckiej fabuła przedstawia świetność i zmierzch zamożnego mieszczaństwa końca XIX wieku. Wybitny sposób, w jaki autor odmalował sylwetki bohaterów, wciąż aktualna tematyka konfliktu wyborów i tragiczne piękno "salonów z dawnych lat" — czynią z "Buddenbrooków" pozycję obowiązkową dla każdego czytelnika, nie tylko miłośnika klasyki "wielkiego formatu".
W latach siedemdziesiątych XX wieku książka ta była manifestem młodzieżowego buntu przeciwko konsumpcyjnemu stylowi życia. Szybko stała się powieścią kultową i pozostała taką do dzisiaj, gdyż problem rozbuchanego konsumpcjonizmu nie tylko nie zdezaktualizował się, ale rozrósł do gigantycznych rozmiarów.
Pierwsza część trylogii, na którą składają się także "Zaślubiny patyków" i "Drewniane morze" Sam Bayer jest autorem popularnych powieści. Próbuje napisać nową, ale kolejny rozwód i znudzenie rutyną powoduje, że nie może przelać na papier żadnych pomysłów. Dopiero wizyta w rodzinnym Crane's View uruchamia jego wyobraźnię. Wkrótce Sam pogrąża się w nie rozwiązanej zagadce kryminalnej sprzed trzydziestu lat: śmierci Pauline, najpiękniejszej dziewczyny w miasteczku. Wtedy wybucha jego gwałtowny romans z tajemniczą Veronicą Lake i niespodziewanie ujawnia się morderca Pauline. Osaczony ze wszystkich stron Sam przekonuje się, że tylko sobie może ufać w tej przerażającej sprawie.
Sebald pozostawił po sobie tylko jedną niedokończoną książkę. Jej fragmenty składają się na Campo Santo. Pierwszą część zbioru stanowi zarzucony przez autora „projekt korsykański”, który przewijał się w twórczości Sebalda już od publikacji Pierścieni Saturna. W tych fragmentach pisarz jawi się jako badacz historii, natury, ludowych obrzędów i ich związków ze współczesną rzeczywistością. W drugiej części zebrano kilkanaście tekstów krytycznych, w których Sebald zajmuje się rozmaitymi dziełami sztuki – od teatralnych przedstawień Handkego, przez obrazy do utworów wybitnych pisarzy: Güntera Grassa, Wolfganga Hildesheimera czy Franza Kafki.
Opowieść o ogniu, który płonie w naszych duszach. I o tych, którzy potrafią go rozniecić. Oraz o domu, w którym można kochać prawdziwie. ARCYDZIEŁO LITERATURY GENDER! KSIĄŻKA PONADCZASOWA, A JEDNOCZEŚNIE PRZEŁOMOWA. Magiczna i poruszająca historia pięciu różnych kobiet, które w Urugwaju, u szczytu wojskowej dyktatury, odnajdują w sobie nawzajem kochanki, przyjaciółki, a wreszcie rodzinę.
Młody dziennikarz moskiewski Sasza wygrywa konkurs na reportaż. W nagrodę wyjeżdża do Nowego Jorku, aby sportretować losy kilku rosyjskich emigrantów, którym udało się zrobić majątek za oceanem. W "Little Odessa", rosyjskiej dzielnicy Brooklynu, poznaje tajemniczego biznesmena Markowa, powiązanego w przeszłości z KGB. Po powrocie do Moskwy Sasza orientuje się, że został wciągnięty w groźną grę pomiędzy byłymi pracodawcami Markowa a potężnym syndykatem rosyjskich gangsterów.
Nowela opowiada o miłości żołnierza do pięknej cyganki - tytułowej Carmen. Uczucie to jednak sprawia że główny bohater diametralnie się zmienia. Przełożył Tadeusz Żeleński - Boy
Tym razem to powieść, ale nic nie traci z właściwego Rolandowi Toporowi pokręconego poczucia humoru. Historia pewnego zbyt wrażliwego lokatora, któremu pozostali współmieszkańcy stopniowo zaczynają zmieniać psychikę, w różnoraki sposób wpływając na niego. Powieść posłużyła potem jako pomysł do scenariusza filmu naszego wielkiego Romana Polańskiego, dając w efekcie jeden z ciekawszych jego filmów - "Lokatora".
Wybitna i doskonała artystycznie tetralogia. Ukazuje świat w kształcie historycznym z połowy XVII wieku, zbudowany z pojęć ludzi najprostszych, u których interpretację świata kształtuje okrutne doświadczenie i walka o byt. Tetralogia ugruntowała sławę Falkbergeta, dzięki niej zajął jedno z czołowych miejsc we współczesnej literaturze norweskiej.
Afganistan, lata 70. Dwunastoletni Amir, syn zamożnego Pasztuna z Kabulu, wychowuje sie w domu bez kobiet. By zyskać uznanie w oczach ojca, wygrywa zawody latawcowe. Pomaga mu w tym starszy o rok Hasan, służący i towarzysz zabaw. Amir jest świadkiem, kiedy na Hasana napada banda miejscowych chłopaków pod wodzą psychopatycznego Asefa, który gwałci chłopca. Z tchórzostwa i wyrachowania nie staje w jego obronie, a nawet doprowadza do sytuacji , w której Hasan musi opuścić ich dom. Ćwierć wieku później dorosły Amir mieszka w USA, gdzie po wkroczeniu wojsk radzieckich do Afganistanu wyemigrował wraz z ojcem. Nie odstępuje go poczucie winy, świadomość własnej zdrady. Los daje mu szansę, by dokonać zadośćuczynienia. Musi zdobyć się na odwagę i powrócić do rządzonego przez talibów Kabulu, aby ocalić nie tylko siebie...
"Książka Artura Koestlera jest uderzająco współczesna i aktualna. Trudno uwierzyć, że została napisana prawie czterdzieści lat temu. Jest oczywiste, ze na zawsze pozostanie lekturą zakazaną w państwach komunistycznych." -fragment Przedmowy.
Letnim świtem 1945 roku uliczkami starego miasta dziesięcioletni Daniel Sempere podąża za ojcem - księgarzem i antykwariuszem - ku tajemnicy, która nieodwracalnie zawładnie jego życiem, ojciec prowadzi bowiem syna tam, gdzie znajdują schronienie książki zapomniane i przeklęte...
Ciotka Julia i skryba - to książka o najbardziej przemyślanej, perfekcyjnej konstrukcji z wszystkich książek Llosy, powieść o wielu warstwach, przeplatających się i jednocześnie - jak w podwójnej spirali DNA - oddzielnych, zamyka jeden okres twórczości tego autora i zarazem otwiera nowy. Mimo, że jest doprowadzonym do krańcowości eksperymentem formalnym, można ją też czytać jak "wystrzałowy" romans, w którym każdy czytelnik znajdzie cos dla siebie.
Jedna książka może zmienić życie człowieka... Zapraszamy do wyprawy na Cmentarz Zapomnianych Książek, ukryty w samym sercu średniowiecznej części Barcelony. W komplecie trzy początkowe tomy: "Cień wiatru", "Gra anioła" oraz "Więzień nieba".
"Córka kapitana" to powieść historyczna osnuta na tle wojny chłopskiej w Rosji pod wodzą Pugaczowa, w której wątek faktograficzny splata się z romansowym i obyczajowym. "Dama pikowa" zaś to nowela umiejscowiona w salonie petersburskim. Bohater posiadłszy podstępnie tajemnicę trzech wygrywających kart, walczy bezskutecznie z namiętnością hazardu.
Do właściciela modnej nowojorskiej galerii trafia pochodzący z XVII wieku niezwykły obraz, na którym obserwatorzy ze zdumieniem odnajdują własne podobizny. Okazuje się, że niewiele wiadomo o autorze obrazu – Bonifacym Rohlmannie: jego nazwisko nie figuruje na kartach historii, a większość jego prac zaginęła… Rozwikłania zagadki podejmuje się zdolny malarz, Kirk Donner, sceptycznie podchodzący do sfery duchowości.