KINO I TEATR, RADIO I TELEWIZJA
- Wszystkie kategorie
- ***** ***
- ALBUMY
- ANTYKWARYCZNE DO 1945 ROKU
- BIOGRAFIE, LISTY i WSPOMNIENIA
- EZOTERYKA I PARANAUKOWE
- GRAFIKA I MALARSTWO
- GRY FABULARNE, RPG
- HISTORIA I ARCHEOLOGIA
- HUMOR, MAKSYMY I AFORYZMY
- JUDAICA
- KINO I TEATR, RADIO I TELEWIZJA
- KOMIKSY
- LITERATURA DZIECIĘCA
- LITERATURA FAKTU
- LITERATURA FANTASTYCZNA
- LITERATURA KRYMINALNA I SENSACYJNA
- LITERATURA MŁODZIEŻOWA
- LITERATURA PIĘKNA
- MAPY
- MARKETING, ZARZĄDZANIE I BIZNES
- MUZYKA
- NAUKA JĘZYKÓW
- NAUKI HUMANISTYCZNE
- NAUKI ŚCISŁE
- OBCOJĘZYCZNE
- POCZTÓWKI, WIDOKÓWKI I ZDJĘCIA
- PODRÓŻE
- POLITYKA
- PORADNIKI
- POWIEŚĆ HISTORYCZNA
- ROMANSE I POWIEŚCI OBYCZAJOWE
- SŁOWNIKI, ENCYKLOPEDIE, LEKSYKONY
- SPORT I SZTUKI WALKI
- SZTUKA
- TECHNIKA
- VARSAVIANA
- WIERZENIA I RELIGIE
- ZABYTKI TECHNIKI
W niniejszym zbiorze znajdują się dwa słuchowiska pochodzące z drugiej połowy lat osiemdziesiątych (Happening, Stoliczku, nakryj się) oraz trzy powstałe współcześnie (Johny Enigma, Nierozłączni, Spowiedź).
Ciekawostki, fotosy, zagraniczne wycinki prasowe… oraz pełen scenariusz kultowego filmu! Książka dla wielbicieli filmu "Seksmisja". Kulisy powstawania, scenariusz, oddźwięk w zagranicznej prasie.
Przełomowa, pierwsza na naszym rynku biografia fascynującego aktora, który od ponad pół wieku współtworzy historię światowego kina. To opowieść o jego długiej drodze do wielkiej kariery, a także o zmaganiach w relacjach osobistych, które powodowały wiele zaskakujących zwrotów w jego życiu.
„Książka ta nie zajmuje się wyłącznie filmem niemieckim jako takim; celem jej jest raczej wzbogacenie, i to pod specyficznym kątem, naszych wiadomości o Niemczech przedhitlerowskich. […] Analiza filmów niemieckich pozwoli na ujawnienie głębokich prądów psychologicznych, panujących w Niemczech w okresie od 1918 do 1933 roku, które wpłynęły na bieg wypadków i których nie wolno pominąć przy ocenie okresu pohitlerowskiego”. (Z przedmowy)
"Jeśli ja, po rozstaniu z teatrem, nie umarłam, to tylko dlatego, że nadal chciałam się uczyć. Jak mam teraz żyć, nie tonąc we wspomnieniach, w tęsknotach za oklaskami czy w smutkach losowo pogłębiającej się samotności?... Jak stworzyć w myślach nieegocentryczne, a zatem lepsze, bo mądrzejsze, jutro? Którejś nocy przyśniło mi się, że Ktoś skrzydlaty potrafi to robić bezbłędnie.” – fragment książki.
Pieśniarka Warszawy to barwna opowieść biograficzna napisana przez człowieka, który znał Ordonkę osobiście. Jako jedna z niewielu osób spotykał aktorkę w ostatnich latach jej życia. Opisał losy artystki, opierając się na jej własnych wspomnieniach, relacjach ludzi z otoczenia aktorki i własnych spostrzeżeniach wyniesionych ze spotkań z nią. Książka oddaje znakomicie atmosferę czasów, w których żyła i występowała na scenach warszawskich teatrów i kabaretów: niepowtarzalny klimat stolicy doby Dwudziestolecia Międzywojennego, a także dramatyczne wojenne i okupacyjne dzieje miasta. Podaje wiele nieznanych dotąd faktów z życia aktorki, opowiada o losach całego artystycznego środowiska ówczesnej Warszawy.
Sidney Lumet, twórca "Dwunastu gniewnych ludzi", "Serpico", "Pieskiego popołudnia" zmarł w 2011 roku. W swojej książce pokazuje film jako wypadkową ciężkiej pracy, szczęśliwych i nieszczęśliwych przypadków, walki o uzyskanie finansowania i ukończenie pracy w terminie, radzenia sobie z gwiazdami z przerostem ego i wielkimi aktorami, którzy w zamian za szacunek i zaufanie oddają się roli całkowicie. Opowiada o procesie będącym mieszanką magii i prozy życia.
W przewodniku znajdują się omówienia baletów o wysokich walorach muzycznych, choreograficznych i reżyserskich, ułożone w porządku alfabetycznym według tytułów. Hasła zawierają: nazwiska poszczególnych realizatorów baletu i odtwórców głównych ról w spektaklu premierowym, streszczenie libretta i planu choreograficznego, krótkie omówienie i charakterystykę baletu.
Przedmiotem zawartych w książce tekstów jest analiza postaci reżyserek w ujęciu indywidualnym oraz w kontekście kinematografii poszczególnych krajów, potraktowanych całościowo lub w sposób przekrojowy.
Wywiady z polskimi filmoznawcami. Wyłaniają się z nich pasjonujące portrety autorów, chętnie dzielących się swoją specjalistyczną wiedzą, oraz zamiłowaniem do kina.
Rozmowy z Leonem Schillerem zawierają wszystkie odszukane dotąd wywiady, autowywiady i notowane przez dziennikarzy wypowiedzi dla prasy z lat 1923-1953, stanowiące bezcenny komentarz do polskiego życia teatralnego i do działalności artystycznej samego Schillera.
Książka zawiera wypróbowane instrukcje tworzenia każdego planu od pomysłu do realizacji. Nauczy, jak studiować ulubione filmy, w taki sposób, by czerpać z nich jak najwięcej wiedzy, którą spożytkujesz później na planie własnego filmu. Przekaże esencje opracowywania projektu filmowego, scenariusza, książki promocyjnej. Zgłębi procesy psychologii i podejścia do współpracowników.
Mistrzowskie studium rozpadu małżeństwa i wnikliwy psychologiczny portret kobiety, mężczyzny i ich miłości. Marianne i Johan od dziesięciu lat są szczęśliwym małżeństwem. Żyją w zgodzie, prowadzą spokojne, mieszczańskie życie, wychowując dwójkę dzieci. Jednak z czasem w ich idealnym związku coś zaczyna się psuć. W relacjach pojawia się coraz więcej napięć, narasta wyobcowanie i niezrozumienie. Po latach zastajemy ich w zupełnie innej sytuacji. Każde inaczej poradziło sobie z kryzysem, a ze zgliszcz ich związku zaczyna się wyłaniać dwoje nowych ludzi.
Pod nowym tytułem Czytelnik otrzymuje zmienioną i uzupełnioną wersję książki „Film grozy” opublikowanej w roku 1970 w serii „X muza”. W ciągu tych kilkunastu lat gatunek operujący fantastyką i przerażeniem znacznie się rozwinął, częściej też trafia na nasze ekrany – w kinach i telewizji. Nie przestał być przygodą wyobraźni. Jest fenomenem z pogranicza sztuki i […]
Mietek, Bobek, Dudek, Wiesio, czyli Czechowicz, Kobiela, Dziewoński, Michnikowski. Czterech przypisanych i kojarzonych z komedią aktorów. Znakomitych. Czy ta kwalifikacja zawodowa odebrała im możliwość zmierzenia się z tzw. poważnym repertuarem? To pytanie i kilka innych kwestii oraz mijający bezpowrotnie czas doprowadziły do napisania książki.
Pełna erudycji opowieścią o historii i zmiennych losach teatru w Stanach Zjednoczonych. Na tle historycznych epok autor kreśli sylwetki postaci ważnych dla kształtowania i rozwoju amerykańskiego systemu teatralnego – reżyserów, producentów, dramatopisarzy. Opisuje powstanie i ewolucję instytucji teatralnych, pokazuje jak na przestrzeni dekad, podczas kolejnych prezydentur, zmieniała się rola państwa w finansowaniu tej sfery życia kulturalnego.
Autorka niniejszych wspomnień była w latach 1953-1965 żoną i niestrudzoną towarzyszką życia Arnolda Szyfmana - znakomitego reżysera, twórcy krakowskich "Figlików" (1906) i warszawskiego kabaretu literackiego "Momus" (1908), założyciela i wieloletniego dyrektora Teatru Polskego w Warszawie i Teatru Kameralnego.
Każdy scenariusz, wraz z zapisem teatralnej realizacji, poprzedzony obszernym wstępem, opatrzony rozbudowanym aparatem krytycznym, który uwzględnia kolejne warianty tekstu, oraz odkrywa jego źródła i inspiracje, jest bogato zilustrowany zdjęciami autorstwa Wojciecha Plewińskiego, Marka Holzmana, Edwarda Hartwiga, Zygmunta Rytki i Krzysztofa Gierałtowskiego, a także szkicami reżysera.
Tytuł najsłynniejszej komedii Kondratiuka "Wniebowzięci" oddaje postawę życiową Maklaka i Himilsbacha, którzy dzięki sile woli, inteligencji, poczuciu humoru oraz setce wódki, potrafili wznieść się ponad beznadziejną, szarą i nudną PRL-owską rzeczywistość. Byli idolami, bo potrafili robić to wszystko, o czym inni mogli tylko marzyć. Książka opowiada nie tylko o popularnych filmach - tym razem Andrzeja Kondratiuka: "Wniebowzięci", "Jak to się robi" i "Hydrozagadka". Pokazuje także to, co działo się poza kadrem, przedstawiając barwny pejzaż cyganerii artystycznej lat 70., wśród której prym wodzili Zdzisław Maklakiewicz i Jan Himilsbach. Po "Misiu..." oraz "Rejsie..." kolejna pozycja dopełniająca trylogię Macieja Łuczaka poświęconą kultowym komediom.
Teksty z lat 1981–91, drukowane w „Twórczości”, „Dialogu”, „Tygodniku Literackim” oraz w czasopismach wydawanych poza cenzurą: „Kultura Niezależna”, „Nowy Zapis”, „Puls”.
Wywiad-rzeka o „kosmosie Żuławskiego” – rozmowa o uniwersum sztuki utkanym z setek przeczytanych książek, obejrzanych filmów i wysłuchanych oper, a także o traumatycznych doświadczeniach życiowych, które ukształtowały filmowy i pisarski warsztat artysty. Sam Peckinpah obok Fiodora Dostojewskiego, Sergiej Eisenstein obok Kena Russella, XIX-wieczna proza obok sztuki komiksu – to wszystko staje się inspiracją do stworzenia dzieła poruszającego najbardziej dotkliwe problemy – w sferze indywidualnej i społecznej.
Najpełniejsza dziś w światowej literaturze monografia życia i twórczości wybitnego reżysera filmowego. Alicja Helman napisała, że książka Szczepańskiego "wyrasta ponad wszelkie oczekiwania. Autor nie skorzystał z żadnej możliwej taryfy ulgowej, lecz podjął cały trud napisania monografii możliwie pełnej, wszechstronnej, ujmującej globalnie całokształt dorobku twórczego Bergmana". Szczepański pokazuje, jak twórczość filmowa i pisarstwo mitycznego reżysera splatają się w niepodzielną całość z jego życiem. Choć autobiograficzny charakter twórczości Bergmana nie był nigdy tajemnicą, rekonstruując bergmanowski mit, badając jego wątki i symbole, Szczepański uzmysławia, w jak wielkim stopniu artystyczna biografia reżysera jest nie tylko kluczem do najgłębszych zakamarków jego duszy - pasji i lęków, wyobraźni i pragnień - ale także pozwala stanąć twarzą w twarz z nieprzeniknioną tajemnicą istnienia, przekroczyć próg nieświadomej sfery jungowskiego cienia, a być może także zapanować nad mitem i jego destrukcyjną siłą.