ANTYKWARYCZNE DO 1945 ROKU
- Wszystkie kategorie
- ***** ***
- ALBUMY
- ANTYKWARYCZNE DO 1945 ROKU
- BIOGRAFIE, LISTY i WSPOMNIENIA
- EZOTERYKA I PARANAUKOWE
- GRAFIKA I MALARSTWO
- GRY FABULARNE, RPG
- HISTORIA I ARCHEOLOGIA
- HUMOR, MAKSYMY I AFORYZMY
- JUDAICA
- KINO I TEATR, RADIO I TELEWIZJA
- KOMIKSY
- LITERATURA DZIECIĘCA
- LITERATURA FAKTU
- LITERATURA FANTASTYCZNA
- LITERATURA KRYMINALNA I SENSACYJNA
- LITERATURA MŁODZIEŻOWA
- LITERATURA PIĘKNA
- MAPY
- MARKETING, ZARZĄDZANIE I BIZNES
- MUZYKA
- NAUKA JĘZYKÓW
- NAUKI HUMANISTYCZNE
- NAUKI ŚCISŁE
- OBCOJĘZYCZNE
- POCZTÓWKI, WIDOKÓWKI I ZDJĘCIA
- PODRÓŻE
- POLITYKA
- PORADNIKI
- POWIEŚĆ HISTORYCZNA
- ROMANSE I POWIEŚCI OBYCZAJOWE
- SŁOWNIKI, ENCYKLOPEDIE, LEKSYKONY
- SPORT I SZTUKI WALKI
- SZTUKA
- TECHNIKA
- VARSAVIANA
- WIERZENIA I RELIGIE
- ZABYTKI TECHNIKI
Broń i Barwa – miesięcznik ukazujący się w latach 1934–1939 w Warszawie. Wydawcą było Stowarzyszenie Przyjaciół Muzeum Wojska. Redaktorem naczelnym był Stanisław Meyer, następnie Władysław Dziewanowski. Publikowano w nim artykuły poświęcone historii wojskowości. Prezentowane egzemplarze są reprintem oryginałów rocznika pierwszego z 1934 roku.
Propagandowa broszurka opisująca Powstanie Warszawskie, z serii "Biblioteczka Żołnierza" (nr 4). Wydawnictwo Oddziału Propagandy Głównego Zarządu Polityczno-Wychowawczego Wojska Polskiego, 1945 rok.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
Autorem tej wspaniałej księgi wydrukowanej w weneckim warsztacie w 1598 roku jest Cesare Vecellio. Dołączył on do warsztatu swojego sławnego kuzyna Tycjana przed rokiem 1548, a księgi publikował od roku 1570. Księga oryginalnie zawierała 420 drzeworyty przedstawiające kostiumy autorstwa Christophera Kriegera. Jest to kulminacja trendu który w połowie XVI wieku zapoczątkowała seria rycin kostiumowych autorstwa Enei Vico. Pierwsza część księgi przedstawia ubiory europejskie, wliczając Turcję osmańską, druga zaś stroje z Afryki i Azji, między innymi perskie, mauretańskie czy arabskie.
"W imię prawdy, a nie potrzeby chwilowej, zamyśliliśmy skreślić dzieje ostatnich lat bytu Rzeczypospolitej – ducha i obyczaju Polski. Epoka ta wielokrotnie i wielostronnie była opracowywana przez wielu pisarzy, chwytano ją jako przedmiot ponętny, z różnych stron zapatrując się na nią, próbując na niej piór i dowcipów. Nawet cudzoziemcy, jak Rhuliere, Ferrand, Raumer, Sybel, Smitt, Herrmann, a świeżo Beer, brali chętnie chwilę upadku i podziału Polski za przedmiot do wyczerpujących dzieł. Liczba pomniejszych pism, sądów, pamiętników, rozpraw z tych czasów jest niezmiernie wielka. Materiał zgromadzono i co dzień gromadzi się tak obfity, iż chybaby można go nazwać za bogatym, gdyby kiedy historykowi zbytek danych mógł być ciężarem".
Rozważania nad historią Polski wybitnego uczonego Joachima Lelewela (1786-1861). Ten polski historyk, slawista, biograf i poliglota był prezesem założonego w trakcie powstania listopadowego Towarzystwa Patriotycznego – radykalnego odłamu obozu powstańczego, dążącego do wprowadzenia fundamentalnych reform społecznych. Był członkiem kierowanej przez Adama Czartoryskiego Rady Administracyjnej.