Fotografia
- Wszystkie kategorie
- ***** ***
- ALBUMY
- ANTYKWARYCZNE DO 1945 ROKU
- BIOGRAFIE, LISTY i WSPOMNIENIA
- EZOTERYKA I PARANAUKOWE
- GRAFIKA I MALARSTWO
- GRY FABULARNE, RPG
- HISTORIA I ARCHEOLOGIA
- HUMOR, MAKSYMY I AFORYZMY
- JUDAICA
- KINO I TEATR, RADIO I TELEWIZJA
- KOMIKSY
- LITERATURA DZIECIĘCA
- LITERATURA FAKTU
- LITERATURA FANTASTYCZNA
- LITERATURA KRYMINALNA I SENSACYJNA
- LITERATURA MŁODZIEŻOWA
- LITERATURA PIĘKNA
- MAPY
- MARKETING, ZARZĄDZANIE I BIZNES
- MUZYKA
- NAUKA JĘZYKÓW
- NAUKI HUMANISTYCZNE
- NAUKI ŚCISŁE
- OBCOJĘZYCZNE
- POCZTÓWKI, WIDOKÓWKI I ZDJĘCIA
- PODRÓŻE
- POLITYKA
- PORADNIKI
- POWIEŚĆ HISTORYCZNA
- ROMANSE I POWIEŚCI OBYCZAJOWE
- SŁOWNIKI, ENCYKLOPEDIE, LEKSYKONY
- SPORT I SZTUKI WALKI
- SZTUKA
- TECHNIKA
- VARSAVIANA
- WIERZENIA I RELIGIE
- ZABYTKI TECHNIKI
Ten niezwykły reportaż przywołuje kolejne dni walki o wolność: radość towarzyszącą wybuchowi powstania, przytłumioną trudnościami codziennej egzystencji, heroiczną walkę powstańców na barykadach, sanitariuszek w szpitalach polowych i na gruzach zburzonego miasta. To także obraz codziennego życia wypełnionego tęsknotą za normalnością, której namiastkę mieszkańcy Warszawy mogli odnaleźć w nielicznych, ale nadal funkcjonujących kawiarniach, teatrzykach, przy muzyce płynącej z radia czy podczas lektury codziennej prasy. W obliczu wszechobecnej śmierci czytelnik dostrzeże również radość zaślubin i przyjacielskich spotkań – radość z kolejnego dnia życia.
Album niezwykłych zdjęć Stanisława Wilhelma Lilpopa. Był on prawdopodobnie pierwszym polskim fotografem wykonującym kolorowe zdjęcia w technice autochromu. Z całą pewnością jako pierwszy w Polsce (w 1909 roku) wprowadził kolor do fotografii stereoskopowej. W publikacji znalazło się ponad 200 fotografii z lat 1908-1930, z czego ponad 80 w technice 3D.
Rio Negro to największa na świecie rzeka o ciemnej wodzie i jeden z największych dopływów Amazonki. Przepłynęłam ją całą - w łódce, motorówką z czterema żołnierzami i jedną małpą, w indiańskim czółnie i na wojskowym statku. Samotna wyprawa przez dżunglę amazońską - od rzeki Orinoko w Wenezueli, przez Rio Negro aż do Amazonki w Brazylii. Dwa miesiące w wyprawie pełnej niespodziewanych zdarzeń, niezwykłych spotkań, odkryć i przygód. Uwielbiam tak podróżować!
W dniach 12–25 VIII 2010 r. w stołecznej Galerii Plenerowej została zaprezentowana wystawa „I Warszawa nie zawiodła”. W ten sposób organizatorzy - Narodowe Centrum Kultury, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Archiwum Państwowe m.st. Warszawy i Stołeczna Estrada – zapragnęli włączyć się w obchody 90. rocznicy bitwy warszawskiej. Obecnie ekspozycja, przygotowana przez byłego dyrektora Muzeum Niepodległości Andrzeja Stawarza, jest rozpowszechniana w formie eleganckiego katalogu.
Album zawiera zdjęcia krajobrazu i obiektów historycznych Majdanka wykonane w okresie od stycznia 2010 do kwietnia 2011 roku. Opatrzone zostały one komentarzem historycznym przybliżającym dzieje Majdanka oraz tekstem autorskim i biogramem Leszka Mądzika. Część fotografii prezentowana była na Placu Litewskim w Lublinie we wrześniu 2012 roku oraz te, które nie znalazły się na wystawie.
Markus Muntean i Adi Rosenblum tworzą duet artystyczny od 1992 roku. Bohaterowie ich obrazów to młodzi ludzie, których sylwetki zostały przemalowane z materiałów fotograficznych pochodzących z archiwum twórców oraz z czasopism i internetu. Wizerunki reprezentujące kulturę popularną Muntean/Rosenblum zderzają z cytatami z literatury najwyższej klasy. Zestawienie warstwy wizualnej z tekstową nie ma wyraźnych uzasadnień i tym samym stawia widza przed koniecznością znalezienia własnej interpretacji historii przedstawionej na płótnie. Równie ważną częścią działalności artystów są akcje performatywne.
Na lądzie, na wodzie i w powietrzu - pokazujemy, jak polscy żołnierze ćwiczą razem z kolegami z sojuszu. Podpatrujemy coraz większe zaangażowanie żołnierzy państw NATO w tej części Europy.
"Bolesna rzeczywistość jest taka, iż naród rosyjski odziedziczył po komunistycznym eksperymencie zrujnowane rolnictwo, przestarzałą i często prymitywną infrastrukturę, zacofaną gospodarkę z coraz mniej konkurencyjnym przemysłem, zdewastowane środowisko naturalne i zagrożenia demograficzne." Imponujący album fotograficzny, opatrzony wstępem Zbigniewa Brzezińskiego.